We staan voor u klaar!

Veelgestelde vragen

Clear Channel is in België een toonaangevende leverancier van buitenreclame met ongeveer 190 medewerkers, een omzet van 60 miljoen euro en meer dan 18.000 reclameborden en digitale schermen. De onderneming ontwikkelt samen met de adverteerders sterke en pakkende reclamecampagnes die in het oog springen bij de mensen die onderweg zijn. De oplossingen zijn zowel traditioneel, digitaal als creatief, en geschikt voor op straat, in verkooppunten, in stations, op en in bussen. 

Omdat u op elk moment kunt reserveren. U kunt de kaart bekijken en uw reclameborden 24/24 en 7/7 reserveren en aankopen.

Omdat u kunt wachten met uw aankoop tot het laatste moment. Als u al een visual hebt, kunt u uw bord tot tien dagen vóór de lancering van uw campagne reserveren.

Omdat wij u helpen. Voor vragen of een offerte op maat kunt u telefonisch of per e-mail terecht bij onze helpdienst. Of we bellen u terug op het tijdstip dat u het beste past. Ga naar de pagina ‘Get professional advices’.

Omdat het erg gemakkelijk is. U kiest en reserveert uw reclameborden van op kantoor of van thuis, wanneer u dat het beste uitkomt.

Omdat u snel alle informatie over uw reservatie ontvangt. Meteen na de aankoop krijgt u een e-mail met alle informatie over uw bord.

Omdat de site veilig is. De betalingen gebeuren via een beveiligd platform en we garanderen een volledige bescherming van uw gegevens.

Voor meer informatie over buitenreclame verwijzen we u naar onze pagina ‘Waarom buitenreclame’. 

U hebt twee mogelijkheden: een instant bankoverschrijving (zoals Bancontact) of betaling met een kredietkaart. Beide verlopen via een volledig beveiligd platform.

U moet zich hiervoor eerst aanmelden. Zodra u aangemeld bent, kunt u uw gegevens aanpassen in het tabblad ‘Mijn gegevens’.

Om beter in uw behoeften te voorzien, bezorgen we u vanaf een bepaald aankoopbedrag graag een meer gepersonaliseerde offerte. Bezorg ons uw gegevens zodat een van onze medewerkers contact met u kan opnemen. 

Klik op het tabblad ‘Ondersteuning’ voor de gegevens van de verantwoordelijken voor elke fase in het reserveringsproces. 

Neem gerust contact met ons op of bezorg ons uw gegevens via de pagina ‘Get professional advices’. Onze medewerkers antwoorden u zo snel mogelijk. Niet al onze reclameborden kunnen per stuk aangekocht worden. Dit is bijvoorbeeld het geval voor onze rolpanelen. 

Voor de lokale verkoop neemt Clear Channel het drukwerk en de levering van de affiches op zich. Dankzij deze totaaloplossing hoeft u zich geen zorgen te maken over de moeilijke technische aspecten van het aankoop- en affichageproces of over de leveringstermijnen. Alle informatie over het drukwerk vindt u hier.
 
Nog vragen? U kunt contact opnemen met onze dienst Productie.
 
Tijdens het aankoopproces stelt Clear Channel u de opmaak van uw visual als een optie voor. Hebt u nog geen visual, maar wilt u geen beroep doen op de grafische service van Clear Channel, dan kunt u gerust ook een graficus bij u in de buurt inschakelen. Indien u nog geen visual hebt, raden we u aan om wat extra tijd te voorzien tussen de reserverings- en affichagedatum zodat u voldoende tijd hebt voor de opmaak ervan.

U moet uw visual ten laatste tien werkdagen vóór de lancering van uw campagne aan ons bezorgen.
Onze medewerkers controleren hem dan eerst zodat hij conform de Gedragscode voor reclame en de normen van goed gedrag en zeden is.
U kunt het bestand op twee manieren aanleveren:
 
1. Via het FTP-adres:FTP.CLEARCHANNEL.BE
login: metra3
wachtwoord: gagDovfa
U moet de bestanden in de map TO_CCB kopiëren.
 
2. Via ‘WeTransfer’ naar het adres: production@clearchannel.be.

Ga voor al uw vragen over de technische specificaties naar ‘Algemene voorwaarden’. Daar vindt u ook onze technische fiches. 

Als u al een visual hebt, moet u uw reclamebord minstens 10 dagen vóór de lancering van uw campagne aanvragen, want u moet rekening houden met de leveringstermijnen voor het drukwerk.
Hebt u nog geen visual, dan raden we u aan om eerst contact op te nemen met een grafisch ontwerper en zijn termijn voor de opmaak van de visual te vragen alvorens uw reclamebord bij ons te reserveren.
 
U kunt een reclamebord zo lang als nodig reserveren. De prijs voor de volgende jaren wordt dan automatisch geïndexeerd. 

Ga hiervoor naar onze Algemene voorwaarden. 

U kunt uw affiche wijzigen om uw communicatie regelmatig up te daten, voor bijvoorbeeld een maandelijkse promotie.

Indien tijdens dezelfde aanplakperiode een bijkomende visual wordt doorgegeven, brengt dit geen extra aankoopkost met zich mee, indien de affichage kan plaatsvinden op dinsdag (normale affichagedag voor het straatmeubilair). Indien de affichage van de nieuwe visual op een andere dag dient plaats te vinden, zal dit een extra kost met zich meebrengen van 75€ per affiche en per plaatsing. De Maatschappij afficheert enkel op werkdagen.

Als u wenst om de affiche aan te passen, aarzel dan zeker niet om je contact gegevens achter te laten zodat ons team u kan contacteren.

Nee, want we drukken elke stukaankoop op glanzend polyester zodat uw affiche lang meegaat.

Ja, onze NFC-borden kunnen aangekocht en geactiveerd worden. U kunt ook contact opnemen met onze medewerkers indien u een NFC-tag op een bord van Clear Channel wilt plaatsen.   

De bestaande bereikstudies (CIM) hebben steeds betrekking op een bepaalde groep reclameborden en op een bevolkingsgroep van een bepaalde omvang, maar niet op aparte borden en personen. Door de grootte van de steekproef kunnen we de prestaties per bord of zelfs per stad niet op een relevante manier evalueren, maar enkel per netwerk en nationaal niveau, het noorden van het land, het zuiden van het land of de vijf grote centra (Brussel, Charleroi, Luik, Antwerpen, Gent). We beschikken dus niet over statistieken over het aantal voorbijgangers aan een bepaald bord. 

“De reclameboodschap moet eerlijk en betrouwbaar zijn en mag geen misbruik maken van het vertrouwen van de consument. Daarnaast moet de boodschap fatsoenlijk zijn en voldoen aan de toegelaten normen. Bovendien moet de boodschap waarheidsgetrouw zijn en moet u weglatingen, dubbelzinnigheden of overdrijvingen vermijden als deze de consument op het verkeerde pad kunnen brengen. Het publiek moet hier immers op kunnen vertrouwen. De reclameboodschap moet een juiste betekenis hebben qua maatschappelijke verantwoordelijkheid en moet de menselijke waardigheid respecteren en geen enkele vorm van discriminatie, afschrikking of antisociaal gedrag aanmoedigen of goedkeuren.”

In deze gemeentes is enkel reclame in het Nederlands toegelaten: Kortrijk, Schoten, Tervuren, Dilbeek en Schilde.
 
In alle andere gemeentes wordt doorgaans standaard een van de drie landstalen of het Engels gebruikt. Kiest u liever voor nog een andere taal, dan wordt gevraagd om de vertaling ervan onderaan de affiche toe te voegen.

Download Center

Hier vindt u alle documenten met onze verkoopvoorwaarden, de Gedragscode voor reclame, de beperkingen alsook de technische specificaties voor de opmaak van uw eigen visual. Neem gerust contact met ons op voor verdere inlichtingen.